понеделник, 6 юли 2009 г.

КАК ДА ИЗЛЪЖЕМ АПЕТИТА?

Освен спорта и физическата активност намаляването на апетита е сред най-важните начини, чрез които се опитваме да се преборим с излишните килограми и да си възвърнем добрата форма.
Почти всеки в определен период от живота си се е подлагал на изтощителни диети и хранителни режими с единствената цел да запази или възвърне стройната си фигура. В името на добрата форма се стараем да потискаме апетита, но въпреки това често ни измъчва чувството за глад. Специалистите обясняват, че в резултат на строгите диети и лишенията , стресът в организма нараства, а килограмите, свалени в състояние на стрес, бързо се възстановяват.
Учените, занимаващи се с проблемите на здравословното хранене, смятат, че за да се запази фигурата, не е необходимо да се спазва строга диета, която единствено стресира и изтощава организма. Според тях разковничето е да се контролира апетитът и да не се преяжда. Предлагам ви четири начина да укротите апетита, без да се подлагате на излишен стрес и изтощителни ограничения.

УВЕЛИЧЕТЕ ПРИЕМА НА
течност
Диетолозите припомнят, че водата намалява апетита. Препоръчително е да се пият големи количества минерална вода, но да се избягва газираната. Соковете, които не съдържат захар и подсладители, също помагат за намаляване на апетита. Пиенето на течности е полезно за нормалната работа на стомашно-чревния тракт и намалява риска от констипация. Диетолозите съветват да се изпива по една чаша вода преди хранене. По този начин се създава усещане за ситост, а това е успешен трик да надвием апетита.

ЯЖТЕ ПОВЕЧЕ ПЛОДОВЕ

Яжте предимно плодове и зеленчуци, особено ако чувството за глад ви тормози непрекъснато. Те няма да го премахнат напълно, но поне ще го задоволят, без да приемате ненужни калории, захар и мазнини. Истината е, че в повечето случаи ядем не защото сме гладни, а просто за да дъвчем нещо. Затова следващия път, когато ви се прииска да хапнете нещо сладко, не посягайте кьм шоколадовите десерти, а ги заместете с ябълка или някакъв друг плод.
Нарязаните на парченца моркови, краставици или сушените плодове са идеален замес-
тител на чипсовете и солетите. Освен това плодовете и зеленчуците съдържат големи количества баластни вещества, които подпомагат храносмилането, а фруктозата засища апетита за сладки храни.

НАМАЛЕТЕ ПОДПРАВКИТЕ

Специалистите по храненето обясняват, че подправките и солта не понижават апетита, а точно обратното • Те дразнят лигавицата на стомаха и помагат за допълнителното отделяне на стомашен сок. За да се премах¬не раздразнението и да се неут¬рализира киселината, организмът ще иска повече храна, т.е. апетитът ще се повишава. Затова, ако проблемът за поддържане на теглото или намаляване на апетита е актуален за вас, забравете за солените и пикантни ястия.

ШОКОЛАДЪТ ПРИТЪПЯВА АПЕТИТА

Шоколадът е един от виновниците за излишните килограми, но в същото време може да бъде и верен помощник при укротяването на вълчия глад. Шоколадът създава чувство за ситост и едновременно с това успокоява и подобрява настроението. Някои диетолози съветват преди ядене да се смучат парченца натурален шоколад.
Чрез рецепторите, намиращи се в устната кухина, мозъкът получава сигнал за постъпването на нещо сладко и вълчият апетит изчезва.
ЧестО хората, подлагащи се на диети и хранителни режими, се оплакват, че изпитват силно чувство за глад преди сън. Този физически и психо¬логичен дискомфорт им пречи да заспят и ги прави нервни и раздразнителни. Според диетолозите именно часовете през нощта, когато човек спи, са най-важни за сваляне на излишните килограми и поддържане на изящна фигура. Тайната се крие във факта, че час след заспиване в тялото се активизира зона, намираща се в хипофизата, която активно изработва аминокиселините аргинин и лизин. Въпреки че не намаляват апетита, тези киселини синтезират хормона на растежа, заставящ мастните клетки да се разрушават и да отделят натрупаната като масти енергия.
Аргининьт и лизиньт са с високо съдържание в обезмаслените млечни продукти и изпиването на чаша нискомаслено мляко преди сън не само засища, но и подпомага активното разграждане на мастните клетки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар