вторник, 17 ноември 2009 г.

Сезонен косопад - БЕЗ ПАНИКА ,МОЛЯ!



Kаквито и грижи да полагате за косата си през лятото, когато настъпи сезона на есента много малко хора не страдат от сезонен косопад, А понякога той се наблюдава и в доста тежка форма. Затова е пепоръчително да не подминавате с безразличие този проблем,а да помогнете на косата си да се справи с този проблем със природни средства


За да е силна и здрава, косата се нуждае от постоянен приток на кръв в кожния скалп,а той се засилва чрез разресване на косата ,най-добре вечер преди лягане . По този начин косата укрепва, проветрява се, отърсва се от праха и мръсотията и засилва се приливът на кръв към корените на косъма, а с това се подобрява и подхранването им.

* Масажът на скалпа с етерични масла от лавандула и розмарин също е много полезен. Той се прави с палеца, показалеца и средния пръст в посока от челото към темето. После косата се покрива с найлонова шапчица и така престоявате възможно най-дълго време.След това се измивате,желателно е да ползвате професионална или лечебна козметика.

*Мийте косата си с отвара от смрадлика.

* Нарежете на ситно няколко листа от алое и ги разбийте с миксер. Долейте 2 чаени чаши вода, прецедете течността през марля и сипете още малко топла вода. Изплакнете косата с течността.освен че подхранва, алоето силно стимулира растежа.





* Сварете корени от коприва и с отварата през ден мийте главата си, като енергично втривате разтвора в корените на косата.

А ето и няколко уникални маски от майката-природа,които ще ви помогнат да възстановите вашата коса:


* Подхранваща маска срещу косопад с хума
Разбъркайте 3-4 лъжици хума с топла вода на гладка каша и я оставете няколко минути да набъбне. Размажете я на дебел пласт по косата и кожата на главата. Стойте така 10-15 минути и измийте косата, както обикновено. Тази маска е подходяща за всеки тип коса. Регулира производството на мазнина и лекува еднакво добре сухите и мазните коси. Едновременно с това порите поемат важни минерали и други хранителни вещества.


* Лечебна маска срещу косопад с бира и яйце

Смесете 20 мл бира и 1-2 жълтъка и намажете косата. За дълга коса използвайте 2 жълтъка. При нужда може да добавите още бира. Рецептата дава нови сили на изтощената, падаща коса.



*Подсилваща маска срещу косопад с лайка и мед

Сварете чай от лайка и го оставете да се охлади. Разбъркайте с 1 с.л. мед, докато се разтвори напълно. Прибавете 20 мл бадемово масло и отново разбъркайте. Веднага нанесете маската върху главата. Оставете я да действа колкото се може по-дълго. След това изплакнете обилно с топла вода.



* Възстановяваща маска срещу косопад с авокадо и яйце

Разбийте 1 авокадо с миксер и прибавете 1 жълтък. Разбъркайте добре и нанесете на косата. Маската възстановява уморената и изтощена коса.

* Лечебна маска срещу косопад с лук, коняк и мед
Смесете 1 с.л. сок от червен лук с 1 с.л. коняк и 1 ч.л. мед. Намажете косата със сместа, като масажирате добре корените. След 4-5 часа измийте главата.


* Заздравяваща маска срещу косопад с ябълков оцет

Затоплете ябълков оцет на водна баня. Втрийте в корените на косата. Завийте главата с найлон и отгоре с кърпа. След 1 час изплакнете обилно с вода.


* Лечебна маска срещу косопад с рициново масло, коняк и яйце

Разбийте 30 г рициново масло с 30 г коняк и 1 прясно яйце. Намажете корените на косата. Завийте с найлон и топла кърпа. След 2 часа измийте косата.

*Друг уникален метод за лечение на косопада е чесънът
Скилидка почистен чесън се разрязва на две. С парчетата натривате оголените места на главата. Процедурата се прави 4-5 пъти на ден. След кратко време косопадът спира и почва да расте нова коса.

*Към половин чаша репейно масло се добавят 1-2 яйчени жълтъка, соковете от половин лимон и един портокал. Разтрива се добре и се втрива в косата и кожата на главата. Държи се 45 минути и се измива. Прави се два пъти седмично в продължение на 4 седмици. В периода между процедурите в корените на косата се втрива ракия за подобряване на кръвообращението.

*При силен косопад косата се измива със запарка от полски хвощ. Три супени лъжици стръкове се заливат с 1 литър вряща вода, сместа кисне 30 минути и се прецежда. Прави се пет дни подред.

използвани са материали от :www.rozali.com

сряда, 4 ноември 2009 г.

ДИХАТЕЛНА ГИМНАСТИКА ЗА ОТСЛАБВАНЕ

Днес искам да ви запозная с един друг метод за отслабване ,които сам по себе си е доста ефективен ,но за да има положителни резултати трябва постоянство в изпълнението.Състои се от три упражнения
- „Вълна“,
-„Жаба“
- „Лотос“
Благодарение на упражнението „Вълна“ изчезва чувството за глад и може без много усилия да се намали количеството на храната, дори да се консумират само малко плодове и зеленчуци.Обикновено спирането на приемане на храна се съпровожда със слабост, виене на свят и други симптоми, но ако се правят тези три упражнения всичко това може да се избегне.

В период на интензивно отслабване упражненията трябва да се изпълняват три пъти на ден по 15 минути.
Упражнение „Вълна“
Ляга се по гръб, краката са свити в колената под прав ъгъл, стъпалата се поставят успоредно, едната ръка е върху гърдите, а другата на корема, след което започват дихателните упражнения, като леко си помагате с ръцете.
При вдишването гърдите се изпъчват, коремът се глътва. При издишване е обратното – гърдите се всмукват, а коремът се надува (по възможност по-пълно, но без излишни усилия).

Упражненията за гърдите (нагоре-надолу) и упражненията за корема (надолу-нагоре) сякаш образуват вълна. Честотата на дишането трябва да бъде близка до нормалното (ако при някои хора се появи леко виене на свят, дишането се забавя).

Правят се 40 пълни вдишвания (вдишване-издишване).

Движението може да се прави при стоеж, седеж, ходене, дори при каране на колело.

При някои хора дори и след 60 пълни вдишвания (вдишване-издишване) остава силно чувство на глад и възникват редица отклонения. Това означава, че упражнението „Вълна“ не е подходящо за техния организъм.

Упражнение „Жаба“


Сяда се на стол, висок 35-40 см, така че бедрото и пищялът да образуват прав или малко по-малък ъгъл, колената са разтворени на равнището на плещите. Обхваща се лявата китка с дясната ръка, а с дясната ръка - сгънатия юмрук. Лактите се поставят на колената, а челото се подпира с юмрука. След това очите се затварят, леко се усмихвате, цялото тяло се отпуска и приема най-удобното положение.

Постарайте се да изпаднете в състояние на пълен покой.
После трябва да регулирате своите мисли и нервна система, т.е. да се успокоите, да се отпуснете вътрешно. За това е достатъчно отначало да въздъхнете, сякаш сте уморени.

След като регулирате своите мисли преминавате към основния етап от упражнението „Жаба“. Съсредоточавате се напълно върху дихателните упражнения.

Отначало направете вдишване през носа и насочете въздуха, помагайки си мислено, в областта на корема, след това през устата направете леко, бавно издишване. При това се появява такова усещане, сякаш областта на корема постепенно се отпуска и омеква. Когато бавно издишате целия въздух, отново вдишайте през носа, вдишването също трябва да бъде леко, бавно и постепенно.

По време на вдишването долната част на корема сякаш постепенно се изпълва с въздух и се надува. Когато коремът се напълни, замирате за две секунди, след това правите допълнително кратко вдишване, после веднага започвате бавно да издишвате. По такъв начин се получава цикъл „издишване-вдишване“. По време на процедурата гърдите не се издигат, а само коремната област ту хлътва, ту се надува, което много наподобява жаба.

Упражнението „Жаба“ трае около 15 минути. След приключването му не отваряйте веднага очи, потъркайте дланите си една в друга десетина пъти, след това с пръстите на двете ръце „нарешете“ няколко пъти главата и след това отворете очи, свийте дланите си в юмрук, повдигнете ги нагоре, протегнете се и направете дълбоко вдишване. Така погледът се прояснява и силите се възвръщат.

Упражнение „Лотос“



То се прави най-често в седнало положение, като при „Жабата“, или подгъвайки крака под себе си, т.е. в позата на Буда. Ръцете с дланта нагоре се поставят една върху друга (лявата върху дясната) на краката пред корема.

Не се опирайте на облегалката на стола, изправете кръста, отпуснете плещите, приберете гърдите, леко отпуснете брадичката, затворете очите, повдигнете нагоре края на езика и леко докоснете с него небцето (край горните зъби).

След като сте заели необходимото положение, приведете в ред своите мисли. За това трябва отначало дълбоко да въздъхнете и да се отпуснете, след това една-две минути да помислите за нещо много радостно и приятно в своя живот. Съсредоточете всичките си мисли върху регулирането на дишането, нищо не трябва да ви пречи.

Дихателните упражнения се разделят на три етапа:
Първи етап. Дишането трябва да бъде дълбоко, продължително, леко, равномерно и много естествено. Гърдите и корема при това не трябва забележимо да се повдигат и да се свиват. Начинаещите могат да се вслушват в звуците на дишането и постепенно да се научат на беззвучно дишане. И запомнете – вие управлявате дишането, вие го регулирате. Този етап продължава пет минути.

Втори етап. Вдишва се естествено - без да се обръща внимание на дишането и без да се управлява. При издишването се отпускате напълно и се стремите да дишате беззвучно, дълбоко, продължително, равномерно. Времетраене на етапа – също пет минути.

Трети етап. Не управлявате нито вдишването, нито издишването. Дишате естествено, без да обръщате внимание на дълбочината и равномерността. Ако се появяват странични мисли, не им обръщайте внимание и успокоявайте себе си. Този етап продължава около десет минути. Страдащите от хронични болести могат да правят упражнението „Лотос“ и по-дълго време (от 20 до 50 минути). Прави се три пъти дневно, след упражнението „жаба“, а може и сутрин след ставане или вечер преди лягане.

Двете упражнения „Жаба“ и „Лотос“ са полезни за премахване на умората, за подобряване обмяната на веществата, за лекуването на различни хронични заболявания. Затова можете да ги правите и поотделно, не с цел да отслабнете, а за да укрепите организма и да запазите здравето си.