понеделник, 31 март 2014 г.

Отслабване и математика

Отслабването е чисто и просто математика. Независимо колко тежим в момента, все ни се струва, че още едно килце в минус никак няма да ни се отрази зле. Отказваме се от хамбургерите, пиците, шоколада, а всъщност няма нужда
Превърнете смятането на калории в навик и повече няма да се чудите как да преодолеете желанието си да хапнете няколко бисквитки, а йо-йо ефектът ще се превърне само в понятие.
Ключовият момент е точното пресмятане на това колко калории са ни нужни на ден, тъй като за всеки това е различна величина. Общото правило гласи 2000 калории за жени и 2500 калории за мъже. Ако нямате проблеми с килограмите може просто да се стремите да не надвишавате този брой. За тези обаче, които искат да намалят теглото си, следва да обърнат най-сериозно внимание на следващите няколко реда.

Математика за отслабване
За да пресметнете броя калории, който не трябва да превишавате на ден, за да отслабнете, ви трябват първо следните две величини: Основно Метаболитно Ниво (BMR) и Дневен Енергоразход (TDEE).
Да започнем с BMR:


Формулата за жени гласи:
BMR = 655 + (9.6 x тегло в kg) + (1.8 x височина в cm) – (4.7 x възраст)

Имайки предвид получения дотук резултат, може да пресметнем TDEE.

Започнете като определите към коя от следните пет групи принадлежите:
1. Заседнал начин на живот, работа в офис, никаква или много слаба физическа активност.

2. Слаба физическа активност (1-3 дена в седмицата).


3. Средно ниво на физическа активност (3-5 дена в седмицата).


4. Високо ниво на физическа активност (6-7 дена в седмицата).


5. Тежка физическа работа (ако например спортувате здраво два пъти дневно).


Ако принадлежите към първа група, умножете вашия BMR по 1.2. Втора група по 1.375. Група номер три 1.55. Четвърта по 1.725 и пета по 1.9.


Последната стъпка е да сметнете колко калории може да поемате на ден, ако искате да отслабнете. Важно е да отслабвате с не повече от 0.91 килограма на седмица, ако искате да задържите резултатите и да избегнете появата на здравословни проблеми.


И така, ако целта ви е да смъквате 0,45 кг на седмица, извадете от вашето TDEE 500. Ако искате да смъквате по 0,68 кг на седмица извадете 750, а ако желаете по-бързи резултати (0,91 на седмица) извадете 1000.


И така, вече знаете броя калории, които може да поемате на ден. Така например може да хапнете нещо леко за обяд и вечеря обаче следобеда да си хапнете сам самички цяло шоколадче!





Няма коментари:

Публикуване на коментар